2016. szeptember 30., péntek

A műtét

Reggel 8 órára volt kiírva a kezdése a műtétemnek, de előtte a hajbeültetést végző doktor úrral tartottunk egy rövid megbeszélést, hogy hogyan fog telni a nap, mire kell figyelni ill.mi fog pontosan történni velem. Elláttak egy-két gyógyszerrel aztán mentem is a műtétre...

Mikor helyet foglaltam a kezdeti feszültség kezdett alábbhagyni, mert a doktor személyisége, közvetlensége, nyugodt természete nagyon jó hatással volt rám, mindenki kedves volt, láttam, hogy összeszokott, felkészült csapat dolgozik körülöttem és aztán csak igyekeztem ellazulni, hogy gyorsabban menjen az idő. 

Megkaptam a beígért érzéstelenítő injekciókat a hátsó fejbőrbe, amik az elején ugyan még érezhetőbbek voltak, de néhány után már kezdett zsibbadni a felület, így azok már nem okoztak kellemetlenséget. Nekiláttunk a donor területnek, a graftok kiemeléséhez, amihez hasra kellett feküdni és nyugalomba kellett lenni aránylag hosszabb ideig. Ez természetesen nem egy egyszerű pozíció, mert egy idő után már kezd fáradni az ember, de mindent a cél érdekében hozzáállással ez is áthidalható. Közben természetesen lehet zenét hallgatni vagy beszélgetni.... Maga az eljárás összességében nem fájdalmas, egy-egy esetben volt csak kellemetlen, de ebbe talán az is bejátszott, hogy én egy nagyon nehéz időszakot éltem meg a műtét előtti hónapokban, így talán érzékenyebb volt a fejbőröm egy kicsit a sok feszültség miatt, de legtöbb esetben csak egy speciális kés berregését lehetett hallani ill.egy kis apró kattanást, mikor a graftok kiemelésre kerültek. 

5200 hajszál került a műtét során átültetésre

Hajbeültetés után
Az első szünet 12 óra körül volt, mikor is egy kellemes ebédet kaptam aztán utána a nap 3, fél négy-ig tartott, mialatt az összes graft ki lett emelve ill. a fogadó területre is került már beültetett haj, de ez csak el lett kezdve, hogy a terveknek megfelelően másnap innen lehessen folytatni. A következő nap is hasonló koreográfia szerint zajlott csak most már a fejtetőn lévő fogadó területre kerültek beültetésre a graftok, így már egy kényelmesebb ülő-fekvő pozícióban telt a nap, miközben lehetett filmet nézni ill. zenét hallgatni, beszélgetni.... A 2.nap elején a doktor úrral megbeszélve berajzolásra került az új hajvonal és már bele is kezdtünk újra. Ez a része az eljárásnak már gyorsabban telt és ennek megfelelően már fél 2 körül végeztünk is.

Megbeszéltük ezután a műtét utáni teendőket, mit kell betartani, mire kell ügyelni ill. megkaptam egy spec.sóoldatot, amivel a fogadó részt kellett 4 napon keresztül kezelni 2 óránként, -természetesen nappal, hogy a fejbőr regenerációja minél előbb megkezdődjön ill. nyugtassa a fejbőrt. A befejezést követően ki lehetett jelenteni, hogy jó hangulatban, bizakodóan telt el a nap. Nem éreztem fájdalmat a műtét után, nem szédültem, persze azért enyhén bizsergett a fejbőröm, mert egy kicsit át lett alakítva...enyhén volt egy kis feszítő érzés a fejbőrben, de aztán kaptam néhány fájdalomcsillapító tablettát a későbbiekre való tekintettel, ha elmúlik az érzéstelenítő hatása (de igazán erre nem nagyon volt szükség szerencsére)..

További képek a hajbeültetés műtétről:
Donor terület


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése